Son Dakika
Kurban Bayramı, 2020 Ramazan Bayramı ayında tutulan 30 günlük orucun ardından İslam dünyası Ramazan Bayramı’nı kutluyor, ardından da Kurban Bayramı idrak edilecek. Peki Diyanet İşleri takvimine göre 2020 Kurban Bayramı tarihi ne zaman?
Kurban Bayramı ne zaman? sorusu, İşte Diyanet İşleri takvimi 2020 Kurban Bayramı tarihi…
KURBAN BAYRAMI NE ZAMAN? 2020
Ramazan Bayramı’nın ardından Zilhicce ayında Kurban Bayramı idrak edilecek. Kurban Bayramı arefesi 30 Temmuz 2020 Perşembe gününe denk geliyor. 31 Temmuz Cuma günü ise Kurban Bayramı’nın ilk günü. Kurban Bayramı 4 gün sürecek.
30 Temmuz 2020 Perşembe Kurban Bayramı arefesi
31 Temmuz 2020 Cuma Kurban Bayramı 1. gün
1 Ağustos 2020 Cumartesi Kurban Bayramı 2. gün
2 Ağustos 2020 Pazar Kurban Bayramı 3. gün
3 Ağustos 2020 Pazartesi Kurban Bayramı 4. gün
2020 YILI DİNİ GÜN VE GECELER TAKVİMİ
HİCRİ TARİHLER | MİLADİ TARİHLER | |||||
GÜN | AY | YIL | GÜN | AY-YIL | HAF.GÜN | DİNİ GÜNLER |
1 | C.AHİR | 1441 | 26 | OCAK-2020 | PAZAR | …….. |
1 | RECEB | 1441 | 25 | ŞUBAT-2020 | SALI | ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICI |
3 | RECEB | 1441 | 27 | ŞUBAT-2020 | PERŞEMBE | REGAİB KANDİLİ |
26 | RECEB | 1441 | 21 | MART-2020 | CUMARTESİ | MİRAC KANDİLİ |
1 | ŞABAN | 1441 | 25 | MART-2020 | ÇARŞAMBA | ……….. |
14 | ŞABAN | 1441 | 07 | NİSAN-2020 | SALI | BERAT KANDİLİ |
1 | RAMAZAN | 1441 | 24 | NİSAN-2020 | CUMA | RAMAZAN BAŞLANGICI |
26 | RAMAZAN | 1441 | 19 | MAYIS-2020 | SALI | KADİR GECESİ |
30 | RAMAZAN | 1441 | 23 | MAYIS-2020 | CUMARTESİ | AREFE |
1 | ŞEVVAL | 1441 | 24 | MAYIS-2020 | PAZAR | RAMAZAN BAYRAMI (1.Gün) |
2 | ŞEVVAL | 1441 | 25 | MAYIS-2020 | PAZARTESİ | RAMAZAN BAYRAMI (2.Gün) |
3 | ŞEVVAL | 1441 | 26 | MAYIS-2020 | SALI | RAMAZAN BAYRAMI (3.Gün) |
1 | ZİLKADE | 1441 | 22 | HAZİRAN-2020 | PAZARTESİ | …….. |
1 | ZİLHİCCE | 1441 | 22 | TEMMUZ-2020 | ÇARŞAMBA | …….. |
9 | ZİLHİCCE | 1441 | 30 | TEMMUZ-2020 | PERŞEMBE | AREFE |
10 | ZİLHİCCE | 1441 | 31 | TEMMUZ-2020 | CUMA | KURBAN BAYRAMI (1.Gün) |
11 | ZİLHİCCE | 1441 | 01 | AĞUSTOS-2020 | CUMARTESİ | KURBAN BAYRAMI (2.Gün) |
12 | ZİLHİCCE | 1441 | 02 | AĞUSTOS-2020 | PAZAR | KURBAN BAYRAMI (3.Gün) |
13 | ZİLHİCCE | 1441 | 03 | AĞUSTOS-2020 | PAZARTESİ | KURBAN BAYRAMI (4.Gün) |
1 | MUHARREM | 1442 | 20 | AĞUSTOS-2020 | PERŞEMBE | HİCRİ YILBAŞI |
10 | MUHARREM | 1442 | 29 | AĞUSTOS-2020 | CUMARTESİ | AŞURE GÜNÜ |
1 | SAFER | 1442 | 18 | EYLÜL-2020 | CUMA | …….. |
1 | R.EVVEL | 1442 | 18 | EKİM-2020 | PAZAR | …….. |
11 | R.EVVEL | 1442 | 28 | EKİM-2020 | ÇARŞAMBA | MEVLİD KANDİLİ |
1 | R.AHİR | 1442 | 16 | KASIM-2020 | PAZARTESİ | …….. |
1 | C.EVVEL | 1442 | 16 | ARALIK-2020 | ÇARŞAMBA | …….. |
KURBANIN DİNİ DAYANAĞI NEDİR?
Kurban, Kur’an-ı Kerim, Sünnet ve icma ile sabit bir ibadettir. Kurbanın meşru bir ibadet olduğuna dair Kur’an-ı Kerim’de deliller mevcuttur. Hz. İbrahim’in oğlu Hz. İsmail’in yerine bir kurbanın, Allah tarafından kendilerine fidye (kurban) olarak verildiği açıkça bildirilmektedir (Saffat, 37/107). Kurbanın meşruiyetine işaret eden başka ayetler de vardır: “Kendilerine rızık olarak verdiği kurbanlık hayvanlar üzerine belirli günlerde Allah’ın adını ansınlar. Artık onlardan siz de yiyin, yoksula fakire de yedirin.” (Hac, 22/28),“Her ümmet için, Allah’ın kendilerine rızık olarak verdiği hayvanlar üzerine ismini ansınlar diye kurban kesmeyi meşru kıldık.” (Hac, 22/34),“Kurbanlık büyükbaş hayvanları da sizin için Allah’ın dininin nişanelerinden kıldık. Sizin için onlarda hayır vardır. Onlar saf saf sıralanmış dururken kurban edeceğinizde üzerlerine Allah’ın adını anın. Yanları üzerlerine düşüp canları çıkınca onlardan yiyin, istemeyen fakire de istemek zorunda kalan fakire de yedirin. Şükredesiniz diye onları böylece sizin hizmetinize verdik. Onların etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz. Allah’a ulaşacak olan ancak, sizin O’nun için yaptığınız, gösterişten uzak amel ve ibadettir.” (Hac, 22/36-37) Bu ayetlerde zikredilen hayvan kesiminin, et ihtiyacı temini için olmadığı, bunların ibadet amaçlı birer uygulama oldukları gayet açıktır. Et ve kanların Allah’a ulaşamayacağının, asıl olanın ihlas ve takva olduğunun bizzat ayetin metninde yer alması bunu açıkça ortaya koymaktadır. Hz. Peygamber (s.a.s.) de, kurbanı bir ibadet olarak kabul etmiş ve bizzat kendisi de kurban kesmiştir. Hz. Peygamberin (s.a.s.),meşru kılınmasından itibaren vefat edinceye kadar her yıl kurban kestiği bilinmektedir (Tirmizi, Edahi, 11; bkz. Buhari, Hac, 117, 119; Müslim, Edahi, 17). Sahih hadis kaynaklarında yer alan rivayetlerde, Hz. Peygamber (s.a.s.),kurban bayramında Allah katında en sevimli ibadetin kurban kesmek olduğunu, kurbanın kesilir kesilmez Allah katında makbul olacağını ve kurban edilen hayvanın boynuzu, tırnağı da dahil olmak üzere her şeyinin kişinin hayır hanesine yazılacağını ifade edip; bu ibadetin Allah rızası için yapılmasını tavsiye etmiştir (Tirmizi, Edahi, 1; İbn Mace, Edahi, 3). Ayrıca hicretin ikinci yılından itibaren bugüne kadar müslümanların kurban kesmeleri, bu konuda görüş birliği olduğunu da göstermektedir (İbn Kudame, el-Muğni, XIII, 360).
BENZER HABERLER